tisdag 17 augusti 2010

Blått - igen

Så var det dags för nya naglar,eller, tja, det var igår, och nu är naglarna delvis blåa, en färg som jag är väldigt förtjust i, men det vet nog Ni, som följer min blogg.....bilden är lite dålig men det syns nog ändå.

Carola, på Din Skönhet, är så himla duktig, vet precis hur jag vill ha det, fast jag fick ju korta dem en del, eftersom jag börjar jobba nästa vecka.

För övrigt, händer inte så mycket, vi har idag, klyvt upp den sista veden, som legat och retat mig, mitt på gräsmattan, legat länge, länge, men nu är den borta.

Dessutom har jag fyllt på med ved i källaren, nu kommer ju hösten sakta smygande, och det är väl OK, fast lite mer sol och värme, får det gärna bli.

Efter vedklyvningen cyklade jag ner till sjön, fullständigt genomsvettig, då satt det fint, med ett svalkande bad och att tvätta av sig i sjön, känns så friskt och skönt, fungerar nog några veckor till, tror jag.

Det blir några böcker utlästa, när vädret är såhär och det är mysigt, att kura i en fåtölj på kvällen, med tända ljus och en god kopp thé.

På fredag, ska vi dra till Göteborg, kika runt lite under dagen, kanske sova i bilen, tills flyget från Turkiet anländer, mitt i natten, med en förhoppningsvis, nöjd Alexandra.

Inga kommentarer: