fredag 6 augusti 2010

Semester...igen

Så var det dags igen, en semester eller hemester en gång till, ser mycket fram emot även denna omgång.

Kanske, eller kanske inte, drar vi iväg en sväng, får se, hur inspirerade vi känner oss.

Tyvärr, varar den bara i två veckor, men ändå.

Igår, var jag en liten sväng på stan och fikade med våra döttrar
och såklart Josefina, hon har riktigt mycket spring i benen och man måste låta henne släppa taget, lite,lite.....

Så hon balanserade glatt runt fontänen,
utan för Thimons och om hon hade ramlat,jaaa, då hade hon blivit ganska blöt, men vadå, hon lär ju sig, varje gång, något händer, det behövs i denna vår ibland, tuffa värld.

Lördagen, blev oxå en liten tur till staden, Owe lämnade tillbaka böckerna och från Eksjö, var en orkester på besök, från Eksjö Tattoo,
de stod på Stora Torget och spelade skiten ur vår ibland, ganska "torra" stad.

Men oj, vad det svängde, skitbra,
och nästa lördag kommer ytterligare en orkester, ska försöka åka och lyssna även på dem.

God glass, finns inte så mycket av i vår stad, utanför Systembolaget, säljer de visserligen, men sist jag köpte mjukglass där, blev jag nästan dålig, mådde illa, så där köper jag inte glass mer.

MEN, det finns en affär som heter Vardagslyx, ligger lite, lite avsides, men oj,oj, där fanns det glass, både mjukglass och kulglass, även mycket annat, smått och gott,, fanns därinne, men jag hade siktat in mig på glass.

Det blev en rejäl strutglass, med blåbärssmak, rom och russin och en till, som jag inte kommer ihåg, fick be en i affären att hålla glassen,
så jag kunde ta ett kort.

Den smakade utsökt,mmmmmmmm, gott, dit får jag nog gå fler gånger, rekommenderas å det varmaste, dessutom var expediten väldigt trevlig.

Nu har vi grillat lite sen middag, intagit den med en mycket god fuskchampagne, som smakade hallon och nu blir det avslappning till 100%, och lite till vin.

Ledigheten är ett faktum..................


1 kommentar:

Alexandra sa...

Jag tog en mjukglass en kväll där tidigare i somras, jätte stor och jätte god. Lätt bästa glassen i nässjö!