fredag 27 augusti 2010

Frukt och grönt

I tidningen nu för tiden, står det ganska mycket om närodlat, närproducerat, biodynamiskt odlat, hemleverans av matkassar och diverse olika sådana saker.

Dock är priset ganska högt, iaf för en matkasse/min personliga åsikt/ men säkert jättesmidigt för dem som vill och kan betala.

Dock fick jag nys om en hemleverans av frukt och grönt, för ett tag sedan och blev intresserad, så är det ju bara ibland, och igår, hämtade jag min första låda,
det är samleverans till ett ställe i Nässjö och därifrån tar, Mette, med sig grejerna hem och vi hämtar där.....typ.

Stället heter Vistakulle Fruktodling, de har gårdsbutik och hemleverans av jättefina lådor, ska försöka länka här, hoppas att det går.

De har även samarbete med andra, t.ex. kött, saft och sylt, ägg och diverse andra grejer, bara att kolla deras sida, där står allt.

Fin service, tycker jag och det blir alltid en stunds prat, speciellt eftersom min låda var hos Calle och Annica, vi snuvade ihop, Annica var lika förkyld som jag och hostan var lika skrällande, på oss båda, men förhoppningsvis vänder det efter helgen.....

Då iaf jag kan vila upp mig, Annica har ju heltidsjobb dygnet runt, i stort sett, men jag hoppas hon blir frisk snart.

Natten har jag sovit djupt och den har varit full med drömmar, vaknade dock till mitt i natten av en i mina öron, ganska rejäl smäll, inte en aning om vad detta var, men gick upp och runt i huset och kollade, kunde inte upptäcka något här, så det blev sängen igen.

I dag, stundar lite handling, kanske ett tag med dammsugaren, sen kanske det blir lite vin och pop corn, inget annat onödigt, eftersom jag måste försöka komma i jobbarbyxorna igen, det har varit lite tajt med detta, ett tag.

Någon motion, blir det nog inte, eftersom förkylningen suger musten ur kroppen ganska rejält.

På söndag, ska vi iaf på fika hos Emilie ock Kristoffer i Rävsnäs, hon fyller ju faktiskt år den 31/8, så det blir väl lite födelsedagsfika, i förskott.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Ser gott ut och lite lyxigt! Just det, måste fixa present också... Hörs!

Frida sa...

Vilken bra sida det verkar vara, Vistakulle Fruktodling. Ska nog beställa därifrån också! Bra med närodlat, och inte alls farligt dyrt heller ju! Kram!