torsdag 26 augusti 2010

Små vita piller

Utan mina vita piller......hade jag inte klarat av natten som gick, då jag har drabbats av en rejäl förkylning.

Jag har inte varit sjuk på flera år, men efter sista semestern och en jobbarnatt, small det till snabbt, piller tar jag inte heller, om jag slipper, men för att klara denna natten, så var jag tvungen, tack Alexandra, som servade med detta.

Har bara en 3-timmars kväll idag och sen är jag ledig till måndag, så det var bara att bita ihop, jag har ju hela helgen på mig, att bli hyfsat frisk.

Vi pratade om räkmackor och vin, i natt, då kan man ju bli hur sugen som helst, och räkmacka,
kunde jag ju fixa till idag, men vinet fick jag hoppa, eftersom jag ska jobba ikväll......OJ,OJ,OJ vad det satt fint till frukost/lunch med dessa mackor. Obs!! Inget smör, bara lite lättmajonnäs och massor av räkor på ett grovt bröd.

Denna veckan, har för övrigt gått i raketfart, trots förkylning, passat Josefina,
bakat ostkaka med Gabriella, plockat mer blåbär, finns ju massor, som jag kokade sylt på, gott, gott och idag har sotaren varit här, fast jag sov och hörde ingenting....tror jag.

Vädret har varit, mest regnigt och en väldig blåst, försökte fota den vackra regnbågen, som behagade dyka upp häromdagen, men det är svårt att få till det, bjuder iaf på bilderna.


Trots detta, badade jag i måndags och det var 21 grader i vattnet, kanske detta ökade på min förkylning, men det var det värt.....

Tänkte lite, när jag skrev i min blogg, idag, jag vill ju att många ska läsa mina inlägg om inte, så skriver jag ju inte något, förstår inte alls, varför en del blir skitsura, om man läser, och sätter lås på bloggen, vad är då vitsen?????

Mina innersta tankar och spörsmål, kan jag ju välja, om jag vill lämna ut, eller inte.

Skulle någon då kommentera på ett galet sätt, så får jag ju bjuda på detta, kanske den mår bättre, av att avreagera sig, och hellre i ett skrivet inlägg, så kanske det inte behöver bli mer av det.

Nu hör jag, tyvärr, att det börjar regna ute och min första tvättmaskin för denna veckan, som jag inte hunnit hänga, får väl ligga kvar tills i morgon, då jag hoppas att den ska hinna blåsa torr, mellan skurarna -:)

Får ta en liten promenad till vår eminenta affär, Barkös Handel, och lämna mitt lotto, som jag alltid hoppas ska slå in, med många rätt, vilket inte har hänt ännu, men, vem vet???


Inga kommentarer: