torsdag 5 augusti 2010

Komp ock kokta ägg

Jag har jobbat inatt, tja, JAG har jobbat inatt, men för en hel del var det rena "lekstugan", eller så är jag överkänslig, men nog ska man ha "lite" respekt, för sin arbetsplats........?????

Kanske jag är gammalmodig, men då står jag för det.

Nog om detta, natten gick bra, så bra, så jag fick "komp" sista timmen, tänk, att en timme, kan kännas så mycket, i det läget, så himla skönt.

Sol skulle det ju vara idag, men den lyser med sin frånvaro, skymtar bara ibland, mellan molnen, men jag har ju möjlighet att gå ut och njuta i precis de minuterna, som den faktiskt är framme, och det gör jag.

Nu väntar en ljuvligt, god kopp thé och nykokta ägg,
och några sidor att läsa i min sista lånebok, jo, även jag "lånar" böcker ibland, fast helst vill jag ÄGA dem.

Var med Owe på bibblan förra veckan, vårt nya och det var himla fräscht och fint, men jag har inget lånekort, så jag lånade på hans och den ena boken, var en 7-dagars bok, och den måste jag lämna imorgon.

600 sidor,
Vart Tog Den Söta Lilla Flickan Vägen, ruggigt bra och jag plöjer för allt vad jag är värd, har just nu 300 sidor kvar, så jag hinner........

En endaste jobbarnatt till, och sen har jag semester, igen, två veckor, så gott, och såklart hoppas jag på lite SOL.

Skulle jag spå väder, skulle jag spå SOL, varenda dag, om inte annat så för Alexandras skull, vad gör man inte för sina barn, men detta klarar inte ens jag av.

Ledighet är dock njutningstid, ett glas vin, en kopp thé en god bok, kanske lite choklad, inga tider att passa, bara, vara, det är himla skönt också.

2 kommentarer:

Frida sa...

Ja, klart man ska ha respekt för sin arbetsplats. Sen att alla kanske inte har det, och tar det på fullt allvar, men vi som gör det får ju gå med huvudet högt och tänka att vi gör ett bra jobb på vår arbetsplats iaf. Hoppas allt är bra annars?! Kram!

Eva sa...

Tack, Frida, ja allt är bra o nu har jag ledigt igen.....