söndag 27 september 2009

Anna Ternheim

Häromdagen hade min son lagt ut ett klipp, på en otroligt skön låt, det var Anna Ternheim, som bara slog knockout på mig, med en otroligt finstämd sång.

Idag, har jag bl.a. putsat fönster, städat lite och hela tiden lyssnat på hennes musik, helt otroligt bra, ja, någon låt har jag väl spelat förbi, men det mesta är kanonbra......Tack....

Torsdagen, förra veckan, spenderade jag ett par timmar hos Lola, som i Lolas naglar, och med min tokiga idé, om höstfärger, så gav jag henne fria händer, och jag blev väldigt nöjd med resultatet.


Annars har helgen , som vanligt, bara rusat förbi, jag har varit på kalas, jag har skjutsat till fest, jag har varit barnvakt, och jag har läst ut tredje delen av Stieg Larssons böcker, för andra gången.

De är fortfarande lika bra, om inte bättre.

Min sinnesro är väl så där lagom bra, fattar inte varför människor runt mig, inte kan vara nöjda, när livet går bra och vi har allt vi behöver och lite till......Hjärnan är ett djävla spöke och tydligen kan en del inte kontrollera sina sjuka tankar.....fatta....eller inte....

Hösten är annars på sitt mest generösa humör, slösar med vackra färger överallt, vilket fantastiskt sprakande skådespel med glödande nyanser, som finns runt omkring just nu, bara vi stannar upp och låter oss förföras, och tar in och framförallt njuter, av allt detta....

Så stundar iaf en ny vecka, dagar, och Ni som läser min blogg, vet att jag inte är så förtjust i dagveckan.....

Snart ska jag åka på lite utbildningar också, typ en i månaden, hela hösten....men,men, kunskap är ju det lättaste Du kan bära med Dig, så jag får vara tacksam att jag får lite att kånka på då........

1 kommentar:

Trican sa...

Ja hösten är en jättefin tid på året. Fast jag triv inte alls med att det börjar bli kallt.

Varför tycker du inte om dagveckan? Jag hatar ärligt talat alla andra pass som Affe har. Jag behöver honom hemma på kvällar och nätter.