tisdag 15 september 2009

Älvorna dansar

Idag har jag sett älvorna dansa, på min tidiga morgonpromenad, vågade inte jogga idag, efter det som hände igår, se längre ner i bloggen.

Jag var ute ganska tidigt idag och dimman låg som en vacker slöja över markerna, spindelnäten var prydda med dagg och blev rent fantastiska konstverk, helt otroligt magiskt och jag kände nästan slöjorna från älvdansen snudda vid mitt ansikte........

Detta får bli min följeslagare idag, ljuva syner för ett trött öga...


Ja, min förkylning har nu eskalerat och tagit e
tt ännu fastare grepp om min kropp, igår, fick jag en total låsning i ryggen, i höjd med lungorna och kunde inte hosta, knappt andas och inte röra mig, fick som väl var kontakt med Mai Magnusson på Previa och fick en tid direkt, och hon lyckades häva det mest akuta, så jag klarade av att jobba.


Efter min promenad idag, har jag noggrant gjort de övningar som hon visade mig och just nu känns det hyfsat, jag tar det dock lugnt med vissa rörelser, är livrädd för att få tillbaka det, men hostan gör ju inte saken bättre.

Denna veckan är det inte så mycket jobb och jag ska väl klara av den, bara jag inte får feber.....har dock inte någon termometer, så jag kan inte kolla ändå.

Solen strålar iaf från en klarblå himmel och med en filt runt sig, kan jag nog sitta en stund och njuta, innan det blir dags att jobba igen.

Jag har ingen bra bild på någon älva, så det får bli ett foto på min lilla "älva" Josefina såklart. Ja, den andra älvan som också ofta dansar på moln, får var med på ett hörn, hon fyller dessutom snart år........

Ut och njut nu, alla Ni som är lediga, om så bara för en liten stund, allt känns lättare då solen fått värma kroppen en stund.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Väldigt fint skrivet. Jag såg dem med när jag slutade jobba idag på morgonen...