måndag 21 september 2009

21 september

Idag fyller ett av våra barn år, vår älskade dotter Alexandra, 23 år blir hon idag, just nu sitter hon på ett tåg, på väg till Stockholm.

Där ska hon givetvis, titta på AIK-matchen ikväll, och förhoppning
svis fira den vinsten med att partaja lite....tror jag, i trevligt sällskap.

För några år sedan spelade även Alexandra fotboll, var riktigt duktig, hade nr:10 i laget och spela fotboll, det kan man göra även i högklackade skor, se bilden.

Shopping står också på dagsschemat och det blir nog minst ett par skor.....eller så.

Så många Grattiskramar och stort Hurra, på just Din Dag....

Jag har varit ute på min lilla promenad, solen strålade underbart och jag njöt i fulla drag. Tänk att hösten kan vara så ljuvlig, otroligt sprakande färgexplosioner på en del av träden, så fantastiskt vackert, bara att tacka och ta emot, lagra i hjärnan och plocka fram vid behov....

Funderar på att beställa lite/mycket ur katalogerna, jag har inte gjort det på länge och känner att det kanske är dags nu...får se var jag hamnar, det är ju otroliga utbud, med så många kataloger......

Bion igår kväll, Flickan som lekte med elden, var riktigt bra,men följde inte boken så där jättebra, eller, en del grejer, men jag har precis läst om den och blev väl inte riktigt nöjd....

Som helhet var den iaf klart sevärd, de lyckas filma allt det obehagliga, på ett mycket bra sätt, utan att det blir för grovt och stötande, ändå går det inte att missförstå någonting, det, är skickligt gjort. Se den....

Självklart ser jag fram emot nästa.

Resten av dagen går åt till vila, då jag ska arbeta i natt, så det är helt legitimt att ligga på soffan.

Har ju tredje delen kvar, att läsa om och om jag skulle somna, så gör inte det heller någonting, å andra sidan, så har jag lite panel på det nya uterummet att måla, men det behöver inte vara klart förrän till lördag, då den gode snickaren, troligen kommer igen.

Kanske skulle överraska honom med något extra gott fika, får se vad jag blir inspirerad till, veckan har ju precis börjat.

Inga kommentarer: