söndag 13 september 2009

Stretcha

Så står jag nu här och stretchar lite, efter faktiskt en liten lunka/joggingrunda, utan stavar, och det gick jättebra, hade bra hastighet, för att vara jag, och jag känner mig nöjd.

Har även stretchat armarna lite grann idag, då jag målat lite
på vår altan, ja, eller grundmålat, men bara tills färgen i burken tog slut, jag har fler burkar, men det var vad jag iddes göra idag, har ju hela veckan på mig, eller hur Krille????

Det har fällts stora träd på vår tomt, vi måste ju få ordentligt med ljus, och nu ligger de här och ska "sava" ur sig, innan vi börjar jobba med dem, kommer att bli mycket ved, speciellt björkved, då den var jättestor. Det var nog tur att vi tog ner den, för den hade börjat ruttna inifrån och att få en sådan bjässe på huset hade inte varit trevligt. bilden står Josefina och balanserar på den nedfällda björken.

Förra veckan var jag barnvakt till Josefina ett par timmar, denna lilla prinsessan är ljuv som en dröm och ibland helt vild, precis som barn ska vara, och i lördags var hon hos mig, medans hennes pappa jobbade på vår altan, och vi åt våfflor, som man ju inte gör för ofta, fast det är så himmelens gott......och massor av kalorier.

Alexandra var också här och höll oss sällskap, vi gick en liten promenad med Josefina i sulkyn, tanken var att hon skulle sova och det gjorde hon, men bara en jätteliten stund.

På promenaden träffade vi en tuff lite kille, Axel, och de gungade båda två nere på badplatsen, finns så bra däckgungor där. Axel kommer nog att bli en riktig charmör då han blir stor, med dessa stora bruna ögon, kanske de har en liten flirt på gång, nej....det är väl för tidigt, men i alla fall.

Alexandra stannade kvar och åt middag med oss och sen stack hon hem, för en mysig tjejkväll, tror jag.

Söndagen har bara försvunnit, då jag såg alla avsnitt av Idol, som jag missat i veckan och givetvis håller jag tummarna för de 3 från vårt län, Anneberg, Aneby och Nässjö, tror jag att det var, riktigt duktiga alla 3.....

Nu väntar duschen och en god kopp the, samt några kapitel i senaste boken och i morgon är det APT på jobbet och sen jobb till kvällen, ny vecka , med andra ord och tiden bara går och går.

1 kommentar:

Patricia sa...

Hoppas att du får en trevlig vecka.
Mvh patricia