söndag 6 september 2009

Tipsrunda bl.a.



Idag är det tipsrundedax i Stensjön, brukar vara rätt många som går och alltid träffar man någon trevlig att gå runt med....Idag var det flera stycken i sällskapet, men vad hjälpte det, när frågorna var något tuffa.
Pilen ovan, visar vägen till frågorna 11 och 12, ifall inte det syns, vi hittade i alla fall.

Fast det är också bra, det ska inte vara för lätt......när jag lämnade Idrottsplatsen vet jag att jag hade 10 rätt och var hyfsat nära på utslagsfrågan, gissade 98 och det var visst 92.

Fast alla hade ju inte gått färdigt, och det är säkert något geni som prickar in alla rätt och det blir ju inte jag.....

Undrar lite hur det gick för Lisa, som svarade på barnfrågorna, hoppas det gick jättebra och att hennes onda rygg kommer att bli bättre.

Regnet höll sig iaf borta och det var ganska skönt ute, så då var den stavpromenaden smidigt avverkad, dock inte i det tempot som jag brukar hålla, men kan vara skönt att gå lugnt någon gång också.

Igår, var vi ute i Barkeryd en sväng, där vi grävde upp
en planta som de ville bli av med, jag hoppas att den överlever hos oss, det är en järnek och jag tycker att den är så vacker, vintergrön och grann.

Dessutom tog vi en snabb fika, var ute och busade med Josefina, som var hos grannen och studsade på deras studsmatta, livsfarligt men kul, vi stod bre
dvid, jag tror att det är säkrast, och dessutom ville hon testa när Krister körde gräsklipparen, det blir nog en äventyrare av denna lilla tjej...

När det så småningom började närma sig middag, vi skulle grilla fisk, så hörde Alexandra av sig, så då fick vi en trevlig middagsgäst, och vi frossade i både god mat och god glass, till efterrätt, det är en värdig avslutning på en lördag.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja, det var trevligt. Tack för middagen!