fredag 4 september 2009

Bygget

Nu händer det saker med vårt bygge.....vår snickare, Krister, har varit här ute ett par dagar nu och han jobbar på bra.

Stommen är rest och takstolarna ligger på plats, grunden är klar. Det ser ganska stort ut nu, men vi får väl se, hur det blir så småningom.

Spännande är det iaf, och jag var ute och rekognoserade vid
ett annat hus, som i mitt tycke har en jättefin utbyggnad, där kom det lite ideér, som jag har förankrat hos "Snickaren", tur att jag kollade innan, så det finns utrymme för de lite speciella sakerna, som förhoppningsvis gör att det blir extra mysigt.

Jag har också varit en liten sväng i Barkeryd idag, bäst att passa på n
är både Gabriella och jag är lediga, måste ju gosa lite med världens bästa Josefina.

Idag, hade jag fått en "ARLA-tröja"med posten, som jag beställde för ett tag sedan,
till Josefina, jättestor, men det hade jag inte beställt någon, men i följebrevet står det att den beställda storleken var slut och att jag fick denna gratis, och det tackar man ju för.

Josefina tyckte att den var OK, kan säkert användas som pyjamas och så småningom växer hon väl i den.

Förkylningen hänger i, något mindre hes, men får ibland så jobbig hosta, men "sjuk" vill jag inte påstå att jag är, och det är skönt att kura inne, vid en brasa, när det blåser nästan storm ute.......så tyvärr, hösten är nog i antågande.....

1 kommentar:

Emelie sa...

Tack:)

Oj va lik sin pappa hon va. pappa upp i dagen.

Kram