tisdag 22 september 2009

Höstdagjämning

Idag är det höstdagjämning, då ska dag och natt vara lika långa, men snart så vänder det ju igen....

På min promenad idag, gick jag förbi vår badplats, som nu är under rekonstruktion, kommer att bli jättefin, jag stod en stund vid vattenbrynet, tittade på de något vildsinta vågor, som slog mot stranden,blåsten tog fatt i mig och det gick nästan inte stå rak.

Långt borta i vindens obändiga styrka, kunde jag ana doften av tång och hav, eller var det kanske bara en doftillusion, om sånt finns.

Trots blåsten, så var det mycket ljumma vindar, inte en rysning av köld, kom över min kropp, så ännu finns det lite sommarkänsla kvar. Det var faktiskt
17 grader......

Inte dåligt i alla fall, så här långt inne i Mörka Småland, men det är som jag alltid sagt, en pärla på Höglandet, Stensjön, och självklart kan man känna "havsdoft" då, i vissa speciella ögonblick, och mitt var i dag.

Jag har shoppat lite idag oxå....först vann jag ett bud på Tradera och för mig var det premiär, dock inget till mig, utan till Josefina.

Det ska bli mycket intressant att se hur detta är, om bilden motsvarar beskrivningen, slitage, leverans och allt man kan tänka sig.

Jag har iaf betalt och det gick ju smidigt, jag lär mig något nytt, varje dag, det är rätt fantastiskt, när man tänker efter, och faktiskt kul.

Sedan har jag lagt in en beställning på LaRedoute, ska bli spä
nnande att se, när det kommer.

Det var längesedan jag beställde från någon katalog, och nu har jag få
tt lite köplust...aj,aj,aj,,,men det är spännande.;-). Dessa stövlar, var en av sakerna jag beställde, blåa, såklart.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Tack!
Vad för piller? haha.

Snygga skor!

Trican sa...

Tack Eva! Ja visst är hon fantastiskt söt=)

Kram Patricia

Lillan sa...

Du har nog rätt. Jag försöker inte heller släppa fram det, men det går sådär.

Kram