söndag 20 september 2009

Höstsol

Dagarna bara försvinner nu när hösten närmar sig med stormsteg.

Här är iaf en liten uppdatering.....

Veckan har varit hyfsat bra, i torsdags skulle jag vara hemma o ta det lugnt eftersom jag skulle jobba natten, men en liten signal från Gabriella, gjorde att jag åkte dit, såklart, att gosa med Josefina, är ju inte helt fel.

Det blev en stund därute, men jag tog bara en enkel fika, och busade
lite med prinsessan. Då jag kom ville hon köra mormors bil och nog för att hon vet hur bilar låtar, speciellt när hon får sitta vid ratten.

I lördags var det medlemsmöte i SEKO, vi var som vanligt i Missionskyrkans fina lokaler, men jag tog med min smörgåstårtbit, hem, var lite stressad, eftersom en hel del skulle bjudas på våfflor i Stensjön.

Så blev det också, och Krille bytte fönster, över altanen, på den ena sidan, det blir kanonfint, mycket ljus kommer in och det blir enkelt att putsa dessa fönster.

På de andra höll glaset på att ramla ut, varje gång jag skulle putsa dem.

Idag, har det återigen varit tipsrunda i Stensjön, kluriga frågor som vanligt och det blev nog ingen vinst för mig idag, men en trevlig runda, där man träffar alla möjliga människor, som jag annars inte ser, till vardags.

Vi gick över badplatsen och där jobbades det för fullt, nu ska det ställas i ordning, och oj,oj, vad fint det kommer att bli.
Hoppas nu bara att det inte blir någon förstörelse där nere, det vore väldigt tråkigt, och jag förstår inte hur man kan förstöra något, som är till allas trevnad, speciellt om man bor i Stensjön.

Efter hemkomsten slog jag mig ner i en solstol, på altanen, och där har jag varit nästan hela tiden, fram till nu, middagen har avnjutits och ikväll blir det bio med Alexandra....Stieg Larssons nya, har precis läst om böckerna och ser mycket fram emot denna filmen.

Skickar en hälsning till Mari Barklid, som fyllde år, igår, den 19 september, Varmt Grattis Från Oss i Stensjön.

Tycker Ni dessutom att min nya blogg är fin, så är det Alexandra, som fixat till den, tyckte jag skulle förnya mig lite.....
Sedan väntar en ny jobbarvecka, och så går livet vidare......


Inga kommentarer: