söndag 4 oktober 2009

Födelsedagar

Idag är det en stormig söndag, hösten nalkas med jättesteg, regnet öser ner omväxlat med hagel, och ibland lite sol, allt inom en timmes tid....

Jag har ändå hunnit med en tipsrunda, som var jättesvår och lite senare en cykeltur till vår affär, där dagens tidningar inköptes, och, jag klarade mig undan regnet.

Jag började plocka med mina böcker idag oxå, det fanns många lästa som jag inte plockat in i bokhyllan, p.g.av lite platsbrist, det har jag rättat till idag.
Mycket hoppande upp och ner blev det, men ack så fint, när jag äntligen var klar.

Nu finns det lite till plats för lite nya böcker, men vad jag ska göra sen, det vet jag inte????

Igår, var min snickare här och fixade lite inne, Gabriella och Josefina var också med, vi fikade lite och Josefina gillar björnbär väldigt mycket, så det slank ner en hel del, blev lite färg runt munnen och övriga delar av ansiktet.

Denna fula, gröna/gula figur är Josefinas mest älskade "gose", den är med henne i vått och torrt....Vem, har inte haft en sådan?????


Dessutom hann jag med en snabb tur in till staden, där jag inköpte en ny kaffebryggare, eftersom den gamla lagt av totalt och snickaren behöver kaffe, för att kunna prestera, sedan är Alex
andra ganska kaffeberoende, så, se fotot, denna ganska snygga apparat inköptes på Götes Varubod, till det facila priset av 400:--

Jag pr
utade faktiskt ner den en hel hundralapp, utifrån hans bud, vet inte om det blev så billigt, men jag blev nöjd....

Förra veckan var det lite kalas, hos Alexandra, som ju fyllt 23 år och det var lite hopslaget med Markus, som fyller 30 år, just i morgon, STORA GRATTISKRAMAR På Din Födelsedag, vi hoppas att helgen varit fin och kortet i tidningen, var så Jätteläcker...

För Er som undrar: Bröllopsfoto i Smål. Tidningen i lördags, mycket fint.

Idag, sänder vi en tanke till Annika Bromander i Skärsboda, som fyller år just idag....27....eller nåt sånt?????

Varmt GRATTIS från oss, hoppas att hela Er helg varit fin, i Helsingborg...

För övrigt, så tycks denna väderlek inbjuda till svåra depressioner...för en del...jag har fruktansvärt svårt att förstå detta, livet finns här och nu, inte igår och inte imorgon...NJUT och TA VARA på varje dag, fullt ut, visst, sorger,bedrövelser, gamla synder och annat skit, det finns väl i alla människors, minne och sinne, men kan Du inte påverka det, och inte förändra det, lägg det bakom Dig, ta nya tag...idag, här, nu...jag försöker så gott jag kan, det finns njutningar i varje ny dag, gäller bara att låta dem hitta just Dig......

Det behöver inte vara stora saker, en ljuvlig doft, en skymt av ett vackert djur, en bra bok, något gott att äta, ett vackert träd, en mild vind som omfamnar Dig, just Dig, fast det blåser storm...

Nu tar vi nya tag, för en ny vecka, och hoppas på lite bättre intryck och avtryck i själen.



Inga kommentarer: