fredag 9 oktober 2009

Sjumilakliv

Idag har solen strålat från en ibland blå himmel, vår snickare har varit här och jobbat en del, nu är det snart hål i väggen, ja, inte som på TV, utan ett normalt hål, typ, dörrhål.

Fast det är en del kvar att göra utvändigt, innan dörren ska in där.


Framåt går det dock, och nu ska vi bestämma oss för golv, jag är nästan säker på vad det blir, ska bara förankra det hos Owe också.

Igår var Alexandra och jag hos Josefina o Gabriella o fika
de, det är alltid mysigt, Josefina vill ju gärna gå i alla möjliga skor, och mormors stövlar var bara så smidiga, att kliva i, riktigt stora kliv, sjumilakliv, går det nog ta i dessa skodon.

Väskan ska ju hänga lite snyggt, på axeln, och det har den lilla damen kläm på, riktigt proffsigt, skulle jag vilja påstå.

Det gäller att ligga i hårdträning för kommande promenader
, kanske tillsammans med Alexandra, då måste man vara chic och elegant.

Denna veckan, har jag i ett par dagar levt på , ja inte bara, men en del, en jättegod paprikasoppa, som mättar bra, och med rätt kryddning, är den ka
nongod. Mycket bra viktväktarrecept, ser lite skumt ut, då paprikan ska köras i ugnen o sen svalna i plastpåse.

Den smakar dock himmelskt, tycker jag, iaf.

Ikväll är det jobb, som gäller, Susanne o jag kör fredagkvällen och jag hoppas att det går bra.




2 kommentarer:

Annica sa...

Kan du möjligtvis dela med dig av receptet. Bev nyfiken att testa. Hälsning från kusin vitamin / Annica

Emelie sa...

Tack=)

Haha va söt hon är!