torsdag 15 oktober 2009

Göteborg

Ja, så har några dagar bara runnit iväg, som vanligt.

Det började ju med snö på morgonen, då vi skulle iväg, och den första snön, är ju alltid så vacker, tycker jag. Bilden tog jag när jag stod och väntade på Frida, tidigt på morgonen....

Bilderna är på tavlorna som var i mitt hotellrum, hela hotellet var för övrigt dekorerat med olika tavlor i detta stuket och med dessa färger, urläckert, tyckte jag.


Jag har dock tillbringat två av dessa i Göteborg, varit på utbildning i Arbetsmiljö. Dock började inte resan så bra. Jag upptäckte, efter en timme på tåget, att min plånbok troligen låg kvar i bilen, eller möjligen utanför, det strulade nämligen lite, då vi skulle betala parkeringen på morgonen, och av olika anledningar, blev den bara inkastad där bak och så vips, fick jag inte med mig den, när vi fick lite brått att ila vidare till stationen.

Dock var Owe förbi bilen under dagen, och plockade ut plånboken ur bilen, så den inte skulle ligga öppet och fresta någon mindre ärlig person.

Som tur var hade den ju inte fallit ur bilen, då jag slet ut min väska på morgonen.

Jag fick lita till lånade pengar, så tack Alexandra för dina utlägg, tur att någon var stadd vid kassa. Dock höll jag ju igen på slöseriet, hade ju inget att slösa med, så någon mening var det väl med detta.

Det är ganska tuffa och tunga bitar, men vår kursledare på tisdagen, Margareta, var suveränt bra, att hon kan få så mycket lagar och paragrafer att bli så enkla, det är en konst, i sig.
Onsdagen var också bra, med mycket diskussioner mellan oss delt
agare och det är alltid intressant att lyssna på andras erfarenheter och tips.

Vi hann också med en titt på Terminalen, eller, deras nya stolar och fack, vilket vi testade litegrann.

Det ska bli spännande när vi får den utrustningen till Nässjö, så säger jag inte mer om detta.

Självklart var vi ute på tisdagskvällen, tillsammans med alla hälsoinspiratörerna/8 st. som också var på utbildning i Göteborg.

Vi hamnade på O`Learys, av alla ställen, men maten var god, ölet var gott och vi hade en trevlig kväll.


Vädret i Göteborg var dessutom ljuvligt skönt, inte kallt alls, underbart att promenera i och vi gick mellan vårt hotell och Terminalen, där vår utbildning var.

Nu är det snart dags för nästa möte, hemma i Nässjö, idag och sen blir det jobba kvällen, dessutom har de visst lovat snö, imorgon, så vi får väl byta till vinterdäck, speciellt med tanke på mina olika arbetstider.

Några mycket trevliga dagar iaf, och jag hoppas att en del fastnat, så vi kan använda oss av detta i jobbet.


Inga kommentarer: