torsdag 29 oktober 2009

Torsdag kväll

Så sitter jag här i köket och ska uppdatera min blogg, med världens segaste dator, lugn, brukar mina barn säga, ha inte så brått.

Men ikväll har det varit så segt, men nu är jag inne, så något litet, ska det väl bli.

Dagarna bara ilar iväg, och det är ju skönt på sitt sätt.

Mina tända ljus i fönstret inte bara lyser vackert utan skapar ju lite mysstämning också.

Theét som jag drack ikväll, smakade gott och
chokladglassen smakade superbt, visserligen bör jag inte äta glass, men någon gång blir suget efter detta goda, mig övermäktigt och då är det bara att släppa loss och inmundiga någon smarrig smak.

Nu är snart oktober slut och skönt är detta, vi ska fira Kristoffer på lördag, han fyllde ju år den 23 oktober och vi har inte firat honom, ännu.


Inga jämna, men ändå, så det blir en tur till Jönköping, får se om vidhängande sällskap i bilen orkar med en liten sväng till A6 också, får hoppas detta.

Igår, var jag ledig, dagen var lugn och skön, på förmidda
gen hade jag elektriker, Bengt här, som fixade lite rör, till elen på den nya altanen, som faktiskt framskrider en del.

Vi har just nu ett ganska stort hål i väggen, och nu kan man ana hur det kommer att bli, rörmokaren ska dessutom komma nästa vecka, det blir faktiskt ett element, vattenburet sådant och skulle vi vilja ha något annat längre fram, så är det enkelt att ändra detta.

När han lämnat huset, drog jag till Nässjö, hämtade u
pp Alexandra, och sen var vi och tittade på bilar, men, men, skor och bilar måste man vara lika noggrann med, så , inget mer om detta.....

Vi var också och handlade lite grann och avslutade med en sen lunch, på världens bästa fik, Thimons, såklart. Vi avnjöt det som syns på bilden, och på vårt bord, stod den fina ljuslyktan och bidrog till den fina och lugna stämningen.

Det var längesedan jag var där och vi satt bara och njöt och tog det lugnt, sedan skjutsade jag henne till jobbet.

Avslutade dagen med att fixa mina naglar, hos Lolas Naglar, valde en lite enklare stil denna gången, men, men, vi har planerat lite för julnaglar och då ska det inte sparas på något.

Nu blir det en skön dusch och sen en bra bok, innan jag släcker ljuset, och förhoppningsvis får en bra natt, med mycket ljuva drömmar.

Hoppas att alla Ni andra också har möte med John Blund, och får njuta av nattens mysterier.....


Inga kommentarer: