söndag 1 november 2009

1:a November

Så har då November trätt in på banan, och det känns så skönt, nu går det ju fort till 1:a advent och då brukar jag börja pynta lite, ja, eller byta ut gardiner och glödlampor och lite sånt.

Det är för att vi ska hinna njuta så länge som möjligt, för efter JUL, så vill jag ju bara plocka ner allting, ganska snabbt, fast jag tycker att det är så mysigt.

Igår var vi på födelsedagskalas hos Kristoffer, som ju har fyllt år, där bjöds vi på pumpapaj!!! första gången jag har ätit detta och det var jättegott samt en alldeles utsökt god chokladkaka, som jag tror att Kristoffer hade bakat också.

Det finns oanade talanger dolda i denna man, och det är roligt när han vågar prova på en massa olika kakor.....


Emilie har ju sina fantastiska talanger, när det gäller inredning, måla tavlor, ja allt sånt lite konstnärligt och där är hon jätteduktig, tycker jag.

På det viset kompletterar ju de varandra på ett ypperligt sätt.....

Vi möttes av en vacker dörrkrans, se bilden, jag tror att Emilie har gjort den, prydde verkligen sin plats.


Det var ju också meningen att vi skulle ta en tur till A6, men när vi åkt dit och sett denna överfyllda parkering, så skippade vi det.....

Senare på kvällen, hemma, undrade vi varför ytterlampan tändes hela tiden, den tänds ju då något rör sig i närheten, och där stod en jättestor älg och kliade sig på Owes jobbarbil, typ 10 meter från huset, så elegant trots sin storlek, men när jag fått fram kameran, hade den flyttat sig en bit och det var för mörkt för att få en bild.

En fantastisk syn i alla fall fast Owe hade helst velat skjuta den, men han är ju ingen "Runar", så vi får hoppas att de skjuter en älg vid nästa jakt i stället.

Nu är också vinterdäcken pålagda, så jag är redo att möta snön, som kanske snart börjar falla, gäller ju att hålla tungan rätt i mun och få in rutinen för halkkörning.

Så, håll hastigheter och avstånd, ha ett ägg under gaspedalen, så ska vi nog ta oss igenom denna årstid också.

Nu ska jag vila, för nattpasset är långt 18-6.


Inga kommentarer: