onsdag 4 november 2009

Snön faller

Alltså, jag blir alltid på så gott humör, när snön faller....

Bilden hämtad från nätet....

Det är vackert, det ser mjukt ut, det blir ljusare ute, JULEN, närmar sig, ja, jag tycker allt blir så mycket lättare då.

Nu har vi gjort våra nätter för denna gången, det har gått så smidigt, känns nästan för bra?????

Kan ju förmodligen bero på att vi har bra medarbetare, nu vet ju i princip alla, vad som krävs för att klara av jobbet, det känns bra.

Det kommer säkert att hända lite saker framöver, jag hoppas det blir till det bättre, för alla.

Idag har rörmokaren varit här, så nu är det förberett, så snickaren kan göra färdigt i "uterummet".

Jag har beställt ett sjyst element, svart, som ska värma upp därute, så nu får vi väl elda ännu mer, när kylan sätter in, det är ju egentligen bra, för jag tänker motion, varje gång jag jobbar med veden, gratis, dessutom, motionen alltså, men.....om vi ändrar värmesystem, vilket förmodligen kommer att ske ngn gång framöver, blir det enkelt, att koppla ihop allting.

Golv är nästa inköp, ska försöka köpa det nu i veckan, vi har enats om ask, skandinavisk, tror jag det hette, riktigt ljust iaf.

Det är ju ljust och varmt vi vill ha det därute och sen så vi kan njuta av naturen precis utanför de stora fönstren, kommer nog att bli kanon, tror jag....

Nu stundar en jobbarkväll igen och jag ska guida, ett par timmar under passet.

Resten av veckan är jag ledig, fast imon ska jag gå på frukostmöte på Previa, handlar om hälsa och det är alltid intressant att lyssna till och kanske få några mer konkreta råd.


Först är det dock vägning och jag har inte ett dugg pejl på hur jag ligger till denna veckan, men hittills har det gått mycket bra, snart är jag i mål.

Inga kommentarer: