tisdag 24 november 2009

Luftbubblor

Denna dag blev minnesvärd, av många anledningar.....

Morgonen blev tuff, och jag "ballade" ur lite, men, det som inte dödar mig, stärker mig och jag hoppas att det blir så.....

En del av dagen spenderades hos Lolas naglar, Lola, som ska flytta till en lokal, där det finns ett solarium, kommer nog bli kanonbra och naglarna blev läckra, tack för theet och en trevlig stund.

Alexandra hade ju då fixat en tid för våra provdyk och idag, var det dags, vi for till Jönköping och mötte upp Kristoffer vid 18.00 utanför Oxygen, som stället heter...

Vi fick plocka ihop en massa mystiska prylar med hjälp av vår handledare, Viktor, en trevlig prick....

Färden gick sedan vidare mot Rosenlundshallen, där vi fick bära in allt och byta till våtdräkter, som formade våra figurer på mer eller mindre smickrande sätt.

Vi fick hoppa i vattnet och få lite instruktioner, på med allt och det var tungt, samtidigt som simfötter skulle på och balansen i vattnet och spotta i masken och lära sig andas med en konstig grej i munnen...

Jag erkänner, jag var lite nervös, men först i.......det gick väl sådär, men ner på bottnen kom jag och andas klarade jag hyfsat, simma med simfötter har jag aldrig gjort och inte med snorkel heller, så det blev lite tufft...

Jag vilade en stund medan Alexandra var i, hon har ju provat tidigare och för henne gick det som en dans.....vår Käre son Kristoffer, som skänkt mig denna upplevelse var också med, han fotade under vattnet i full utrustning.

Jag provade en gång till och då hade jag fått lite distans och om jag får säga det själv, så gick det jättebra, bara man inte glömde andas, vilket jag lätt gjorde, men lugna fina tag och det gick som en dans, massor av luftbubblor, men så ska det vara.......

Det gav mersmak, vi ska testa till sommaren, ute, där är det mer utrymme.....ser fram emot detta...

Det bar av till Max, för lite käk efteråt, men Alexandra hade glömt sin bikini, så vi fick fara tillbaka och hämta den, som väl var fanns den kvar..


Sen blev det käk på Max, så GOOOOOTTTTT!!!!


Dessutom har min vita stol kommit, fast den ser "liten" ut jämte Owes, men jag ska testa den imorgon....

Tack, Kristoffer, för en oförglömlig upplevelse..........




1 kommentar:

Li@n sa...

Men va´ trevligt att du hittade in till min vrå o högg dig en lott!!
Ännu trevligare när jag såg att du ju inte bor så himla långt ifrån mig :) vem vet vi kanske råkat på varandra någon gång och minsann var jag inte på ditt håll och jobbade häromdagen...

Dyka låter läskigt och spännande.. hade inte en aning om att man kunde göra det i Jkp, det måste jag kolla upp. Gissar att sonen skulle bli överlycklig om han fick prova något sådant (tror minsann ungen har fiskfjäll på kroppen fasten de inte syns, fattas bara annat när han är född i duschen ;o)
Kanske skulle det bota min vattenfobi om jag provade dykning i bassäng... man vet ju aldrig.

Ha det finemang nu ska jag susa runt inne i din blogg o se vad du har för dig.

kram Lian