tisdag 20 oktober 2009

Oktober

Ibland är huvudet fyllt av tankar, tankar som man inte kan dela med någon, som bara snurrar runt, runt utan att hitta någon väg ut, vad, varför, hur, om, så går det på, hela tiden.

Då kan en riktigt rask promenad blåsa bort allt ur huvudet och skänka frid åt min ibland utmattade hjärna, fast inget av detta märks utåt.

Nu tror jag ju inte att jag är ensam om detta, det finns säkert massor av människor som har det så här.

Jag är nog lyckligt lottad, ändå, låter inte detta ta över, utan inser att livet måste levas, varje dag, det finns ingen återvändo, ingen kan ändra det som varit, det får bara bli en erfarenhet att plocka fram, ibland, då det kan behövas.

Jag läser mycket böcker och det är nog min flykt och min lugn o ro, jag bara älskar att läsa, blir otroligt rastlös, om jag inte har en bok, tillhands.

Så godnatt, alla, nu blir det sängen, med en kopp the och en bra bok.....Sov Gott!!

Inga kommentarer: