tisdag 6 januari 2009

Trettondedag jul




Igår var jag o jobbade 1:a gången i år och definitivt inte den sista, men jag är glad att jag har ett jobb att gå till. Finns många runtomkring som inte har något jobb och det är inte så kul.
Vi har dessutom, även om alla inte inser det, en väldigt bra arbetsplats oc
h hyfsade tider. Skulle man nu inte tycka det, så sök nytt jobb, jag tror inte någon hemlighåller arbetstiderna när någon börjar här.
Så, antingen gillar man läget, eller så drar man, det funkar inte att vara "halvdan" med den tidspress och de tiderna vi har, så enkelt är det....
Shiiit, det var ju inte om jobbet jag skulle skriva, idag har jag varit
ute hos vår dotter Gabriella och då såklart ljuva Josefina, tänk, det är snart ett år sedan hon föddes, och jag klippte navelsträngen.
Det har gått vansinnigt fort, och det gör Josefina hela tiden, alltså går vansinnigt fort.
Det är inte lätt att fota denna lilla spralliga dam, som far runt som ett mindre yrväder och nästan alltid är hon på gott humör.

Vi fikade och busade ganska länge och tyvärr hade jag inte bra skor på mig, annars kunde jag följt med på deras promenad, när Josefina till slut blev lite trött. Att sova i vagnen är troligen skönt, jag hoppas hon sov en bra stund.
Nej, jag fick vackert åka hem, eller, jag stannade och handlade på vägen hem, då slipper jag lägga någon energi på det, i slutet av veckan.
Mycket finns ju i frysen, så jag tror inte vi svälter ihjäl.

Jag har oxå pratat med nyblivna "mormor" Annica, Grattis förresten, Malin o Johan såklart med, till det nya lilla livet. Skönt att allt gått bra.
Det blev lite goda råd om sticket, som faktiskt framskrider ganska bra, men vid minsta problem blir det en signal till Skärsboda, eller möjligen en liten stickträff, fikat därute brukar ju vara av högsta klass, så det är inte helt fel......

Inga kommentarer: