torsdag 22 januari 2009

Lik i Köket

Under en längre tid, har jag haft smygsällskap i köket tidigt på mornarna. Jag har hört krafsande och sett en snabb skugga, ila förbi, ibland.
Inte så farligt störande, men inte heller så trevligt.
I huset finns även en ekologisk, musjagare, men då mat serveras på bestämda tider, är inte instinkten och motivationen, så jättestor.

Igår riggade vi alltså en fälla, idag då jag kom hem, var den fast, stendöd, i fällan.


Ganska skönt att vara av med den lilla fräcka musen, därmed liket i köket.

Efter arbetet idag, som jag slutade lite tidigt, så gudomligt skönt, åkte jag till Alexandra.
Då man ska köra in till henne, måste jag köra in genom en ganska trång po
rt, där det såklart inte ska stå några bilar, men idag, stod det bilar på hela vägen, inklusive mitt för infarten.
Jag ställde mig i inkörsposition och blinkade tydligt in till porten, efter
mig blev det ganska fort kö, mot mig var det ju lite trångt, så även där blev det lite kaos.

Störtskönt att bara sitta där o blinka, och alla bilar bara stod där.
I bilen satt en kvinna, som till slut blev tvungen att hoppa ut, byta plats och flytta på bilen, så kan det bli, om man nonchalerar ej tillåtna parkeringsrutor.
Dock avhöll jag mig från att tuta, så samlad kan faktiskt, även jag vara......

Jag knackade på fönstret då jag gick upp och väckte Alexandra, som jobbat natt, men hon visste att jag skulle komma.



Där bjöds på ett kokt ägg!!! kanelbullar!!!!och ett jättegott the.

OBS! snapsglaset på bilden, har lilla fröken till äggkopp, inget annat.........

Vi fixade det vi skulle och sedan handlade jag snabbt och åkte hem.

Så kan en dag bli.....

Inga kommentarer: