söndag 4 januari 2009

Nytt År

Ja,ha, då är första dagarna på det nya året igång då.
Jag har varit lite dålig med uppdatering, men dagarna har gått så fort, och lagom till nyår drog jag på mig världens jobbigaste förkylning. Jag brukar inte ligga däckad, men så blev det.
Vilken tur att jag inte skulle jobba, då....kan kanske tyckas, men
blir jag sjuk, så är det alltid när jag är ledig, precis som om kroppen släpper alla spärrar och bara tillåter allting att attackera min stackars kropp.
Måndag går jag igång igen, och igårkväll tog jag två Alvedon när jag skulle sova, jag brukar inte använda piller överhuvudtaget, om jag inte är tvungen, men kände att jag bara måste få sova, och det fick jag, så nu känner jag att det börjat vända.
Idag har jag kört in lite ved och efter att ha sett en massa skridsk
oåkare på vår sjö, Nömmen i flera dagar så blev jag lite sugen oxå. I källaren finns ett par gamla vita Princess, konståkningsskridskor, som det hette förr.
OK, ner med skrillorna i en påse, och så blev det promenad
över Stockholmarnas tomt, tvärs över vägen. De är ändå inte där nu på vintern, så då kan man ta sig sådana friheter.
Efter lite krånglande fick jag på mig dem, fast de satt som en tvångströja, stenhårt och långt upp på vaderna, men jag klev ut på isen, och jäklars, de gamla vanorna sitter i, ingen vurpa, snyggt framåt utan att köra i taggarna och få tvärstopp, t.o.m. lite bakåtåkning
utan att drutta ikull.
Det gav såklart mersmak, kanske skulle jag köpa långfärdsskridskor, då kan man ju njuta lite mer, fast jag har en jäkla respekt för is, det kan ju finnas hål.
Idag var det iaf ett härligt väder, och det sjöng i isen som bara den och ibland
var det nästan rena kanonskotten, och jag höll nog på i ca 15-20 min. sen var det nästan kramp på gång och då gav jag upp, men härligt var det.....
Nyårsdagen var jag ute på en liten promenad och det ena fotot är taget nere vid badplatsen den dagen, solen har ju varit väldigt givmild nu i ett par dagar, äve
n om det varit 10 grader kallt.
Fast med riktiga kläder, så gör det ju ingenting, jag gillar när det nyper i kinder och näsa, luften är ju så himla skön att andas då...
Efter att ha fått ett mönster av Annica i Skärsboda, vill jag härmed meddela att bakstycket är klart och framstycket påbörjat, det var inga större problem, men jag hör av mig om ärmarna skulle strula, bara så att Du vet.
Nu börjar det bli dags för middag och kanske en mugg god Glögg, innan kvällen slagit knockout på mig ---- och imorgon jobb.
Glöm inte bort bara, att livet är en stor njutning och Du vet inte när det tar slut, så NJUT, bara NJUT och ta inte på Dig andras bekymmer, vi är här för att LEVA och inte för att bära andras bekymmer iaf inte för alltid, så tag vara på alla dagar Du kan.
En liten hälsning till Malin -- Stort Lycka Till i Morgon.
Förresten så har det hänt lite småsaker i delar av vår familj, men det får jag återkomma med längre fram. Ha det......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så jättemycket!

Anonym sa...

Vilken fin bild du fått på nömmen där..