onsdag 21 januari 2009

Fruktkräm


Gamla minnen ploppar upp ibland, jag är inne och tittar på en del andra bloggar och hittade ett recept på fruktkräm. Den hederliga gamla fruktkrämen man kokade på torkad frukt, aprikoser, äpplen, katrinplommon och jag vet inte vad det är mer i.
Igårkväll insåg jag att det fanns frukt hemma och
kokade då en stor kastrull med kräm, oj,oj,oj vad gott detta var.
Idag på jobbet pratade vi lite om detta och någon sa, sagogryn, brukade vi ju ha i oxå.
Ja,visst, men finns det fortfarande kvar????
Vi trodde det och nu blir det en grej till på handlingslistan, och givetvis mer torkad frukt.

Nu är vi mitt i veckan, och arbetsmässigt har det varit tufft, mycket, mycket post och vi har ALLA, slitit ordentligt, men så har vi fixat det oxå......skitbra jobbat, tycker jag iaf.

Imorgon slutar jag tidigt och inte en minut extra, tänker jag stanna d
å. Nej, det blir en liten sväng upp till Alexandra, som har jobbat natt och ska väckas då.
Jag har ett presentkort som jag vunnit, på en grej som ska fixas på nätet och det ska hon hjälpa mig med, och så blir det väl lite fika oxå......


Stickar på en ny tröja, till Josefina gör jag med, det går framåt, men lite sakta, insåg inte att det var ett speciellt mönster på den, patentstickning, men jag stickar på och det blir nog klart någongång.
Det är skönast att sätta sig med sticket, när jag varvat ner hemma, efter dessa dagar, och det blir ju några varv, varje kväll. Garnet är läckert, nästan gräddfärgat och det är mjukt och skönt, dessutom har jag fler mönster på lager, så det kan nog bli lite mer grejer.

Skulle jag fastna någonstans så får jag ju ringa stickakuten, Annika i Skärsboda, som jag alldeles säkert tror, sitter och sticker något ljuvligt, till det senaste nytillkomna barnbarnet, som ser så himla go ut, på alla bilder.....

Menyn, till kalaset i slutet av februari är klart, och Krister, det blir nog inte kalkon.......

Inga kommentarer: