fredag 16 januari 2009

-14 grader

Idag var det kallt, och redan fredag, denna vecka har gått så fort.
Jag ska följa med Gabriella t
ill Jönköping idag, hon ska på en "jobbgrej" och jag ska promenera med Josefina på stan.
Mitt lokalsinne är ju noll, och mycket riktigt så villade jag bort mig......men.......efter en liten stunds återrekognosering, eller vad det heter, så hittade jag tillbaka till bilen.
Helt otroligt, men sant.
Dock tog det en bra stund och jag hann bli genomkall, fast jag var rejält klädd, Josefina låg ju väl nerstoppad i sin vagn och sov, så hon frös inte.

Till slut kom Gabriella ut och vi tog bilen en liten bit, och hamnade på e
n liten restaurang, med gott om plats för barnvagnar, så där skulle vi möta upp Mia, Gabbes kompis, och tillsammans inta en fika/lunch. Klart att det blev lunch, tacotallrik, oj, så jättegott detta var och rikligt tilltaget.
Josefina har ju egen mat med sig och hon blev oxå nöjd.
När vi sitter där, så reser sig en lång tjej upp, en bit in i restaurangen och kör huvudet rätt upp i en fin lampa som hänger där, det bara rasade
glasbitar.......Pinsamt!!!!
Maten var som sagt jättegod, gulliga Mia hade med sig paket till Josefina, försenad födelsedagspresent.

Sedan åkte vi hemåt, Gabriella fick välj nytt mönster på tröja, till Josefina, som jag ska försöka mig på att sticka, mycket tunnare garn och smala stickor, men jag tar en stor storlek, så hinner den nog bli lagom, tills den blir klar.

Sprang på Alexandra och Emelie på stan i Nässjö, så de fick följa med och välja färg, hoppas den ska duga, för nu är det köpt och denna helgen ska jag bland annat ägna mig åt att försöka börja sticka på tröjan.

Härligt med helg och håller vädret i sig, blir det fantastiskt sköna promenader, med lagom kyla som nyper i kinderna.
Så ut och promenera.......

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för trevligt sällskap!
Jag ska se till att köpa mig några lotter o vinna lite fina priser tills vi ses nästa gång! ;o)
Trevlig helg!

Alexandra sa...

Klart att du råkar gå vilse! Haha. Du får köpa en nalle med gps! HAHA!