söndag 11 januari 2009

Brasa

Igår ringde Gabriella och väckte mig, kan vi inte åka till Jönköping idag, sambon skulle baka till J-F:as kalas och ville vara i fred, jo, det finns sådan män, som jag tidigare skrivit, men troligen bara i Barkeryd.
Dessutom är de väääääldigt sällsynta, sagt och gjort. Det var bara att kliva upp o fixa i ordning sig. Dock vill jag äta frukost i lugn o ro, samt läsa tidningen, så en liten stund tog det.
Väl i Jönköping så skulle vi inte bara "fönstershoppa" li
te, utan försköka hjälpa Kristoffer med att starta deras bil, hans sambo var lite tankspridd då hon kom hem sist, och glömde släcka ljuset.
En baggis tänkte vi och parkerade mitt i gatan
och på med varningsblinkers, men, men, jag har en ny bil och där hade man "gömt" batteriet ganska väl. så några poler att fästa laddningssladdarna i fann inte vi, jo, vi hittade en , den röda, den andra gick inte få fram, iaf inte av oss, o jag ville inte lossa hela batteriet, något konstigt skulle ju kunna hända, så det blev ingen hjälpstart. Hoppas att det löste sig ändå , Kristoffer?????

Dock innan detta hände, var vi på stan och Alexandra hittade ett par urfräcka jeans, efter att bara ha provat dessa så blev det köp......helt OTROLIGT.....eftersom hennes jeansköp brukar engagera hela butiken o ta minst 1 timme, detta gick på 10 min. REKORD!!!!

Tanken var att vi skulle till Kristoffer o Emilie o fika efter detta, men de ringde o var hungriga, så till slut enades vi om en lunch....gissa var...Jensens, såklart. detta suveräna ställe, med så himla god mat, ja, om man som jag gillar kött.

Efter denna lunch, så åkte vi iaf hem till dem, och där uppstod ju då tidigare nämnda problem med bilen, men vi förflyttade oss till deras lägenhet istället, och där hade ju Kristoffer trixat ihop någon god typ "efterrätt" med bl.a. ricottaost o jordgubbar i, detta var jättegott.

Gabriella tyckte dock att det räckte med den fikastu
nden, för J-F:a började bli lite trött, denna lilla dam hade ju skött sig ypperligt bra, hela dagen, så det var väl dags för hemfärd.

Idag har vi slängt ut julgranen, ut
an allt för mycket spill, jag hade brasa på gång, så där eldade jag upp lite granris, det är en njutning att kunna elda i en öppen spis och bara sitta o njuta med lite the o en god bok.
Nu väntar en ny jobbarvecka och min envisa förkylning har inte slä
ppt taget om min kropp ännu, det är lite tungt att jobba då, men skam den som ger sig, nu måste jag snart bli bra.

Inga kommentarer: