måndag 12 januari 2009

Måndag

Så var det måndag, igen, konstigt att måndagar alltid återkommer, så stadigt, men å andra sidan gör ju fredagar, det oxå, som väl är.
Nåja, tiden går hur vi än vrider och vänder på dagarna, så är det ju bara.

Idag, ska jag städa ut det allra sista, av Julen, som röda mattor och lite sådana saker, dock lite lugnt, för jag ska ju jobba lite nätter, denna veckan, och förkylningen har ännu inte släppt taget.
Nästäppa, hosta, nysningar och lite snuva hänger fortfarande i, och det är tungt.

Jag har iaf stickat färdig tröjan, som Josefina ska få,och jag tycker att jag gjort ett hyfsat bra jobb. Den ser lite stor ut, men hon växer, så snart passar den.
Så, nu har jag varit ute på nätet och letat nya mönster, och jag har kanske hittat något bra, får väl se, det får ju inte vara för komplicerat, då fixar inte jag det, fast, jag kan ju alltid ringa Skärsboda!!!!!! och få lite tips och råd.
Känner att vi nog skulle försöka lägga in den där stickkvällen, som vi pratade om, med fika, såklart.
Jag får väl återkomma, när det finns en ledig kväll, eller eftermiddag, bara så Du vet, Annica.

Nej, nu väntar lite städning, sen vila, middag och senare - jobb.

2 kommentarer:

Frida Sandin sa...

Fin tröja Eva! Då vet man vem man ska vända sig till när man vill ha en stickad tröja sitt barn, när det väl är dags för det :)

Anonym sa...

Tack för komentaren i min blogg! Den behövdes:)

Kram