fredag 9 januari 2009

Soffråd

Idag var det en ny dag, igen, åkte in till den stora staden Nässjö, hade lite funderingar att gå till Textilhuset, det hade brunnit lite där och allt, såldes ut med 50% nedsatta varor.
Det finns ganska mycket fint i den affären, men när jag kom in till stan, var det lång kö, ute på gatan, och något stort behov av att fynda därinne, det hade ju inte jag.
Ställde kosan till ,Thimons, såklart, där frukostfika intogs med Alexandra
, Gabriella och Josefina, av någon lustig anledning????hade det tagits ett enhälligt beslut (dock utan mig) att jag skulle bjuda......OK, har väl lite bjudfika innestående, hos båda två, nu då, Eller????
Vi gick en runda till på stan, tittade till Text
ilhuset, forfarande kö, inget handlande där, men Alexandra ska ju flytta till ny lägenhet och behöver lite nytt, så vi beslöt att kolla lite på soffor.
Nu är hon något "kräsen" och har tydliga krav/bra ändå/ och det fanns en hel del att provsitta uppe på Mio, vi åkte oxå till Eksjö, för att spana in möblerna hos Materialmännen, men det blev en besvikelse, väldigt dyrt tyckte vi, och inte så fräcka grejer heller.
Vi fortsatte till Götes varubod i Nässjö, där vi tittade på en mikrovågsugn och tittade även in på OnOff. Kanske att hon hittade en bra ugn där.....
Vad som så småningom kommer att inhandlas vet endast Alexandra....??eller kanske inte hon heller....

Då jag till slut kommit hem, hittade jag min julklapp från Posten ute på trappan, det var en jättefin kockkniv, som kommer väl till pass, får väl slänga någon gammal, iaf var det snabb och bra leverans till skillnad från förra året.
Då var det ett annat företag och de höll definitivt inte måttet, Delicard, kan man lita på, känns bra.

Ledig fredagkväll, ska väl titta lite på Lets Dance, titta på tokiga Kitty Jutbring som kåserat helt galet i Aftonbladet, fattar inte dessa "kändisar" vad fan de ger sig in på???? Det begriper väl vilken människa som helst att det blir skriverier om både plus och minus och allt annat de hittar om en.

Hoppas att Alexandra och Lina får en riktigt mysig kväll i Jönköping, och att både mat och vin, ska smaka bra.

Inga kommentarer: