måndag 26 januari 2009

Pigg????

Ja, så har det varit helg igen, och som vanligt går tiden alldeles för fort.....men, snart kommer en ny helg. Då ska jag iof sig jobba, men en dag ledig iaf.

Denna helgen har jag mest ägnat åt att städa, plocka ner sista stjärnorna och det mesta som gick i rött.
Då man som jag, har jobbat dagvecka, hinner jag inte städa i v
eckan. En av fördelarna med att jobba skift, är att man kan röja undan, utan att göra avkall på helgledigheten, då jag hinner göra det i veckan.
Nu gick ju nästan hela helgen, å andra sidan, kan jag njuta av veckan, utan att städa.
Oj, det blev mycket städ.......

För att orka allt detta, bör man vara hyfsat pigg, ibland känns det som om krafterna tryter lite, och våren är ju i sikte, och förhoppningsvis lite mer träning, av alla olika slag.

Jag fick ett tips på jobbet, på en brustablett som skulle innehålla en massa nyttiga grejer, jag brukar försöka avhålla mig från diverse tillsatser, men detta kändes bra.
Sagt och gjort, i lördags inhandlas dessa brustabletter, på
Apoteket, det var dessutom kampanj, så man fick två/till ett lite lägre pris, och jag är ju smålänning, det har jag aldrig nekat till, så det blev ju två tuber, då.

Nu är det bara att invänta resultatet av dessa undergörande tabletter, och jag ser fram emot en vår med mycket mer energi och ork, till diverse olika aktiviteter.

Öppnade en bokpaket från Bonniers idag, och fick mejla dem, det var ett alldeles för högt pris på en bok, som jag beställt, det skulle vara en bonusbok, med mycket lägre pris.....får väl se vad de svarar....

Så, nu kör vi igång en ny vecka, med riktigt mycket energi, och idag blir det APT, med semla!!!! Det hoppas jag ska smaka.....

Inga kommentarer: