söndag 14 september 2008

Tipsrunda



En seg morgon, jobbigt att sova med förkylning, men upp o hoppa, idag är det tipsrunda i Stensjön, det brukar dra ganska mycket folk och bra motivation till att gå ut en småregning dag. Jag fuskade genom att cykla rundan, det går oxå bra, vill hem fort och kurera mig lite till, poängen ska vi tala tyst om, men det var trevligt iaf. Kom lite regn på slutet men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder, och det hade inte jag.Det blev lite socialt umgänge med folk jag vanligtvis inte ser. När barnen var små, visste man vilka alla var, nu har jag tappat mycket av detta, men det är väl en naturlig följd, då man inte är aktiv bland småbarnsföräldrar. Vi har dock ett cykelgäng i Stensjön som brukar vara aktiva sommartid/lite höst, mer om detta vid ett annat tillfälle. Har nu suttit o läst tidningarna och samtidigt tittat på reprisen av Idol, ja, vad ska jag säga.........fast en del sjunger riktigt bra. Imorgon börjar min dagvecka 05:45 startar arbetspasset, det blir tufft efter så många veckor med kvällar och nätter och nya arbetsrutiner som jag inte testat dagtid ännu. Ett steg i taget så ordnar det sig nog det oxå......Börjar bli dags för tillredning av middagsmaten, siktar på ngn gryta med nötkött och ev. mos med sötpotatis/potatis samt vitlök i det är jättegott..........

Inga kommentarer: