tisdag 23 september 2008

Höstfärger



Idag har jag varit ute på en härlig promenad, träffade på Eivor som oxå var ute o gick, så vi slog följe, det är alltid trevligt att dryfta en massa saker när man går. Vi enades om att livet iaf är för värdefullt för att slösas bort, att man ska njuta av varje dag och det är lite synd om dem som inte har samma möjlighet till det som vi har. Jag bor alltså i Stensjön, en av Sveriges alla vackra platser, mycket härliga promenadrundor, om man törs ge sig in i skogen alltså, jag törs, och otroligt fina cykelrundor, samt alla möjligheter till att bada i olika sjöar. Tänk vilken frihet det finns i allt detta och extra skönt idag då solen strålar från en klarblå himmel. Kunde sen allt annat runtomkring mig oxå vara bra så skulle livet och världen vara helt perfekt, men så är det ju inte alltid, varken hemma eller på jobbet.......Nog om detta, en härlig dag att leva är det, hoppas fler än Eivor och jag förstår detta, men så är nog inte fallet, småsinthet och lögner och falskhet finns runt omkring oss och det är inte alltid lätt att navigera rätt bland alla grynnor och skär.
Jag brukar inte fästa mig vid vad horoskopen säger, men nog tittar jag ifall något trevligt ska hända, idag stod det: Dina försök att vara andra till lags uppskattas inte på sina håll och kanter - iaf inte så som Du hade förväntat Dig. Vad kan man säga, stämmer tyvärr, men jag får väl ruska av mig olusten och ta nya tag, kan ju inte utplåna mig totalt, jag är ju den jag är.
Lite höstbilder tänkte ja
g infoga och nog fanns det mycket med vackra färger, eller hur?
Kanske inte precis så vanliga höstmotiv, men iaf var det vad jag såg, bland mycket annat.
Ta nu vara på LIVET och skönheten i natu
ren runt omkring och försök njuta lite grann, så blir kanske livet lite lättare att leva, åtminstone för en stund.......

Inga kommentarer: