fredag 5 september 2008

Fyndhörna


Igår var Gabriella, Josefina och jag i Jönköping hela dagen, tanken var att vi skulle åka till Adelöv men det blev inget av.Vi startade på Company där både Gabbe och jag köpte jeans, Josefina tyckte dock bättre om skyltdockorna, speciellt dem utan huvud, därefter intogs ett par goda laxwraps på IKEA/banan till Josefina. En snabb runda i varuhuset resulterade såklart i en tygbit till kuddfodral och DAGENS FYND en fåtöljklädsel för det facila priset av totalt 20:--Det krävs en förklaring, jag fyndade 2 st fåtöljer för ett tag sedan i olika klädslar, nu fick jag tag på en likadan och har nu enhetligt mönster på båda två, bild kanske följer ngn annan gång. God Lunch intogs på La Dolce Vita, se bild, det var lax och ris, mycket gott.
Vid hemfärdens början upptäckte vi att Josefina behövde bytas på ordentligt så då fick bakluckan på bilen fungera som skötbord, det gick mycket bra.
Väl hemkommen fick jag ett telefonsamtal från Kalle-B., en mycket gammal god vän som fyllde jämnt i onsdags och vi hade skickat blommor, han tackade så mycket och än en gång: STORT GRATTIS på din födelsedag, därefter var det dags att åka och jobba, natten var tuff men vi klarade den.......

Inga kommentarer: