fredag 19 september 2008

Fredagsfika



En underbar ledig fredag, på förmiddagen levererades min nya frys, köpt på Götes Varubod, bästa priserna i stan, tror jag,den gamla "dog" då jag storstädade källaren och hade kontakten urdragen ett par veckor, det går inte med gamla frysar, den fick en chock och "dog", men den nya drar förhoppningsvis mindre ström. Det är bra nog....
Min lilla dotter Alexandra skulle fixa till sitt hår lite idag o ville sen fika, så vi möttes på stans bästa fik THIMONS, så klart, där avnjöt jag en underbart god bakad potatis och en fullständigt onödig men vansinnigt
god kaka till efterrätt, Alexandra tog en matig macka. Hon var såklart jättefin i håret, allt klär ju en skönhet, med det håret kan det ju inte vara något annat än snyggt.Vi satt och njöt i de sköna fåtöljerna, det är livsfarligt skönt, man kan lätt sitta där ett par timmar och bara koppla av och njuta. Enkelt att fylla på fikat med en kopp till eller en kaka till, oj, oj,oj.....
Där har de lyckats ordentligt m
ed möblemanget, det blev så himla bra.
När vi skulle lämna fiket stötte vi på en trevlig man,
nämligen en av barnens bästa lärare, alla kategorier, Magister Christer, som vi kallade honom, Christer Johansson från Bodafors, han kom ihåg oss allihopa och skickade med hälsningar till ALLA....
Efter det tog jag en snabb inköpsrunda på stan och sen hem för att varva ner ordentligt...
Denna helg ska det njutas ordentlig...bara därför att det är skönt.

Får inte glömma att skönheten Alexandra fyller år på söndag, men hon ska firas i Stensjön nästa söndag....GRATTIS, GRATTIS, ALEXANDRA......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hoppas att det gick bra att vara barnvakt, jag har bakat negerbollar till nästa helg. Hörs!