fredag 19 september 2008

BÖCKER





Igårkväll var jag och Gabriella i Jönköping, det var bokkväll på Akademibokhandeln och jag läser sjukt mycket böcker....Två författare var där, Mian Lodalen som kommer från Jönköping och har skrivit ett antal böcker, hon läste ur sin sista bok Dårens Dotter, som faktiskt handlar delvis om henne själv och hennes pappa. Det var både sorgligt och roligt, sedan så var Johan Theorin där, han har bl.a. skrivit Skuggtimmen som gick som följetong i vår dagstidning förra året, en mycket spännande historia och igår berättade han om sin nya bok som heter NATTFÅK, fåk betyder snöstorm över Öland och det kan vara tufft om man tänker på en platt ö med isande vindar och inget skydd någonstans. Ska bli spännande att läsa den boken som jag givetvis köpte med en fin dedikation i, om man hade tur kunde man vinna en bok, det satt lappar under vissa stolar, dock inte under våra, tyvärr.....Johan berättade om sin uppväxt och om vilka "spökhistorier" han fick höra när han var liten. Dessutom har han lyssnat på mycket människor som berättat om olika "ghoststories" och plockat en del material därifrån.Johan såg dessutom ut som urtypen för en riktig författare med keps och hela outfiten, det var bara Higginskoftan som saknades.Jag upplevde honom som mycket sympatisk. Det var även en representant ifrån bokförlaget Bonniers där, han hade ett helt bord fullt med nya böcker och jag kände stor avundsjuka och skulle gärna ha lagt beslag på de flesta av böckerna där, som ett godisbord för mig, kändes det som.Denne man berättade lite om en hel del av böckerna på ett mycket spännande och intressant sätt, med andra ord en i mina ögon mycket värdig representant för BÖCKER.......Slutsatsen av kvällen blir att den var mycket intressant och oerhört givande, jag kommer att åka på fler sådana kvällar om det blir några. Dessutom var det en lite cool känsla att sitta inne på bokhandel och prata böcker en kväll med andra likasinnade, ja vi lyssnade mest, men ändå. Jag tror Ni förstår, det var bara en brasa och en kopp the som fattades för en ultimat bokträff.

Inga kommentarer: