måndag 16 maj 2011

Tipspromenad


Tipspromenad i Styggstorp, brukar vara väldigt populärt, så även i år, då det var 160 deltagare, som gick, antingen i trädgården, eller i en alldeles fantastiskt vacker natur.

Prisbordet var rikligt tilltaget, bl.a. hade aktiestinsen bidragit med ett kuvert, och det fanns allehanda varupriser.

Trots att jag inte hade såååå många rätt, så fick även jag ett pris.

Det vankades kaffe och nybakta bullar, samt en trubadur, som vandrade runt mellan fikande människor och spelade, sköna populära gamla slagdängor.

Detta var trevligt.

Lite senare på dagen, tog jag mig en cykeltur, ganska lång sådan och plockade lite liljekonvaljer, på ett ställe jag vet om.

Idag, när jag klev ut ur sovrummet, så kändes doften i hela huset, ljuvligt, tycker jag.

Idag, har jag varit en liten sväng i Barkeryd och fikat med Josefina och hennes mamma, det blev picnic, på en filt i hennes rum.

Rummet var väldigt städat och fint, det var för att jag skulle komma, duktiga Josefina.

Jag tog oxå en titt på hennes nya trädhus, mycket läcker liten lekstuga.

Nu blir det snart jobbnatt och sedan ska väl denna vecka rusa iväg, lika fort som vanligt, eller jag hoppas det iaf.

Jag var annars runt i stan, för att försöka hitta en dörr, ytterdörr, som vi ska byta, men det är svårt att hitta någon, som vi båda tycker om. Kan detta kanske duga??? Jag tycker att den var jättefin.......


Inga kommentarer: