måndag 9 maj 2011

Energi


Att vakna en måndag morgon och vara så pigg som jag var idag, det måste bara vara nåt galet????

Kanske hjärnan som löper amok, eller kroppen som tagit fel på dag.

Jag har hunnit börja med veden, cyklat Skärsboda och tagit en snabb fika där, tvättat, målat en vägg på uterummet, tänt pannan, cyklat till vår affär, och sist men inte minst.....jag har BADAT.....tjohooooo och det var inte alls farligt kallt.

Visserligen inbjöd det inte till någon längre simtur, men jag doppade hela mig, utan att frysa ihjäl, dock utan vittne, men ni får tro mig på mitt ord.

Nu stundar ett middags/kvällsmål för att sedan mynna ut i en sovstund, innan det blir dags att fara till jobbet och försöka få till lite energi där oxå.

Det har även brunnit i Stensjön idag, på Lerövägen sa de i radion, det ligger på min badväg, så givetvis spanade jag in husen.



I det så kallade "rökhuset" för folk sitter eller står alltid utanför det och röker, hade det tydligen börjat brinna på balkongen och jag är inte förvånad, troligen enligt mina tankar, orsakat av slarvigt/kanske/ släckta cigaretter.

Det var inte så mycket, bara lite svart på ytterväggen, så det var nog inget inne i huset.

Alltså plats för en VARNING!!!! Var försiktig med all eld och rökning, det tar sig så himla lätt, ja, utom i vår panna, där man får jobba en stund innan det börjar brinna.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Och imorgon ska det bli ännu varmare ute!

Eva sa...

Det låter ju kanon. då får jag väl måla en vägg till.