lördag 7 maj 2011

Hög på hög

Igår, var jag ledig och ägnade en del av dagen till Pilates, med Alexandra.



Vet inte om det är för att straffa mig som hon kör så hårt, när det bara är hon och jag, ta död, på sin "gamla" mamma, kantänka....

Nej, inte fullt så allvarligt, jag behöver det och efteråt blir njutningen ännu större, speciellt om vi avslutar den på bästa fiket, Thimons.


Det blev en räkmacka, för min del och givetvis så inköptes några macarones, de inte bara ser läckra ut, de är läckra, bakade på riktigt mandelmjöl och gamla hederliga ingredienser, med minsta möjliga tillsatser, tror jag mig veta.



Bara helt äkta varor i detta fantastiska fik.

I dag, känns det lite mycket!!!

Hög,
på hög ligger på olika ställen, på vår gård, veden har anlänt, grävmaskinen har brummat sedan tidig morgon, vissa överraskningar dolde sig under jorden, där den gamla altanen har legat......ett stort betongfundament och en gammal trappa.

Tur att Daniel har både den lilla och stora maskinen här.




Det känns iaf himla bra, att det händer något, så snickarna kan börja med altanen, så att vi kan njuta på den , så småningom.

Idag, är det dessutom fackmöte, känns som om vi borde komma mangrant på detta, eftersom det är otroligt många frågor, som dyker upp ständigt på jobbet.

Många funderingar om våra schema, tidsutläggning??? och planeringen över huvud taget.

Vårt löneavtal, som blev uppskjutet och ska vara klart nu i maj????

Jag tror vi kommer att bli rätt rejält lurade på pengar, som vi kunde fått retroaktivt, och jag hoppas innerligt att facket stått stadigt i den blåst, som jag tror de fått utstå, eller kommer att få vara i.

Är inte så fallet, misstänker jag att det blir massflykt därifrån, när till och med jag, som varit med i så många år, funderat på att gå ur, inte bara av denna anledning, utan en rätt otrevlig incident som uppstod vid ett annat tillfälle.

Fackliga förtroendemän????? har trots allt ett ansvar, att inte kläcka ur sig vad som helst, håll det för sjutton för Dig själv om Du nu tycker så.

Trodde jag lagt det bakom mig, men OOOOOOOPPPPSSS, nu dök det upp i minnet igen och det är INTE trevligt.

När denna person är "trevlig" mot mig på jobbet, så vet inte jag om det är ärligt, eller inte, utifrån tidigare händelse och det blir så mysko.

Så, jäklas inte med mig på fackmötet idag, känns som om stubinen är rätt kort, konstigt, tänkte inte alls skriva såhär........men ibland är tanken ut till fingrarna snabbare än vad jag tänkt mig och då är det väl meningen att det ska vara med.

Nåja, ut med det otrevliga, lägg det bakom Dig, ikväll blir det nog grill, för vädret har visat sin generösa sida tidigt idag, solen strålar och värmen känns skön.

Det gäller att ta vara på dessa dagar, jag vet inte hur många fler det blir, bäst att njuta på en gång.

See you, later alligator..........


3 kommentarer:

Alexandra sa...

Det står en hög tupperware-saker i skåpet också! Det va väl en trevlig överraskning?! =)

Eva sa...

Skålen var jättefin, så läcker färg.

Anonym sa...

Dets orajt krokodajl