fredag 13 maj 2011

SVERIGE, SVERIGE , FOSTERLAND

Åååååhhh, denna underbara värld, som vi faktiskt lever i, så otroligt vacker våren är, dessa milda färger, som fullständigt överöser oss med löv och blivande blommor i alla olika gröna färger. Så helt fantastiskt vacker Världen trots allt är, eller är jag inte nykter?????

Jo,då, detta var vad jag kände i dag, på morgonen, då jag åkte hem från jobbet, efter att ha avnjutit en "frukost" på Bästa fiket i stan, Thimons, tillsammans med Alexandra.

Där kan man sitta tidigt på morgonen, en kopp mjölkchoklad med vispgrädde och lite annat läckert på och en fralla, så gott och vi kunde avhandla diverse diskussionsmoment.

Så kan man njuta av helgen utan att behöva tänka på jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår, var jag på pilates,
på jobbet som Alexandra håller i, med mig, hade jag i dag, Josefina, vars mamma hade lite annat för sig.

Hon tyckte det var så där lagom kul,
bollarna var lite för stora för henne, så en liten fotboll, fick fungera som pilatesboll, för henne, det gick så bra.

Därefter, blev det en liten fika......på Thimons, såklart och därefter drog vi ner till Stadsparken, en oas mitt i vår stad, där man kan vandra/springa/jogga runt sjön, vara vid alla lekredskapen med barnen,
spela minigolf, eller bara hitta en lagom undanskymd plats att fika på, eller ligga och sola en stund.

Inte så illa, för att vara i Nässjö.

Snickarna och vår grävmaskinist,
har jobbat intensivt i några dagar, altanen tar sakta men säkert form, några små saker finns att lösa, men jag ventilerar mycket med snickarna, de vet ju hur det kan bli.

Den ser stor ut, men att göra för litet, är bara dumt, vi ska ju få plats utan att fresta på varandra och jag tror det blir jättebra.

Inga kommentarer: