måndag 30 maj 2011

Ledig måndag

Trossen som ska fungera som räcke, runt uterummets lilla soldäck.








Så blev det då äntligen måndag, igen, som i alla nya veckor....

Jag undrar, har Ni tänkt på, hur annorlunda det låter i träden när det blåser, löven ger blåsten en helt annan dimension, till skillnad från hösten osv....

Ibland kan det låta ljuvligt smekande och ibland vilt och galet, helt otroligt, att det är samma träd hela året runt.

Idag, blev jag nästan lite oplanerat ledig/komp och dagen låg helt fin och ledig framför mig.

Solen slösade så generöst med sina värmande strålar och jag bara njöt tillsammans med en bra bok så klart.

Framåt dagen dök Alexandra upp tillsammans med sin pojkvän
och plötsligt efter fikat blev det grillkväll av det hela.

Champagne fanns i källaren och några flaskor togs upp,
ja, så kan en måndagkväll avnjutas om det är fint väder.

Vi grillade och jag fixade lite gott till och kvällen blev bara så ljuvligt skön, även Sammy njöt, när skuggan till slut infunnit sig där han satt.

Alexandra försökte sig på att hjula???
över gräsmattan och det gick väl sådär, men jag tyckte det var bra gjort, klänningen höll och hur hennes kropp mår imon, det är hennes problem.

Mångt och mycket ventilerades, även om Sammy tyckte att vi "pratade" massor och fort, men det är lika bra att han vänjer sig, ty sådana är vi.....


Så månaden Maj, har avslutats på ett värdigt sätt, med ljuvligt väder och en skön kväll på den halvfärdiga altanen....

Inga kommentarer: