fredag 20 maj 2011

Forserum

Igår, var jag och Alexandra i Forserum, klockan 10 på förmiddagen, då jag brukar ligga och sova, efter en natt på jobbet.

Det blev bara lite drygt 1 timme sömn, då, för sen tog jag bilen.....till Forserum.

Eller, bara till Nässjö, för därifrån körde Alexandra.

Saken var den att på morgonen kom ett SMS från Gabriella: Jossan ska vara i Forserum och göra något där, med andra barn. Utklädd till katt, eller målad som katt. Har Ni lust, kan Ni ju åka dit och titta.



Så, OK då, sömn går alltid att ta igen, men såna här ögonblick kommer aldrig tillbaka, vi åkte dit.




Jag tror att Josefina blev glad och de sjöng tillsammans och gjorde en massa rörelser och sedan fick de glass, alla barnen och jag också.



Det var alla förskolor i Forserum med omnejd, så det var ingen hejd, på alla barnen.

Beundransvärt, att det gick att hålla koll, för alla fröknar, bra jobbat.

Hälsade på fröken Eva, på Josefinas dagis som var så fint utklädd.

Sov igen det missade, lite senare på dagen och nu är det fredag morgon, jag jobbar inte förräns söndagnatt, ljuvlig ledighet, att se fram emot och snickaren ska visst komma och fixa med altangolvet.

Spännande värre......

Ja, visst,ja.......jag har gått med i VV igen, nu får det vara nog med alla extrakilon, så håll tummarna, att det FUNGERAR.

Det är Josefina i rött regnställ, keps och regnhuvan ordentligt uppdragen....

Inga kommentarer: