torsdag 12 maj 2011

Filmjölk


När vi var små, så fanns inte så mycket olika yoghurtar och filmjölk, som det finns idag.

Nu kan man få testa Gammaldags Filmjölk, om man har tur.

Då jag var liten, surade vi filmjölk själva, ställde en kanna mjölk i rumstemperatur med en handduk över som fick stå tills den "stannade".

ÅÅÅHHHHH, vad jag tyckte det var gott, det var riktigt gammaldags fil, jag är också väldigt förtjust i så kallad "långfil" eller tätmjölk, som det oxå kallas.

Mjölken ska hänga ihop, så man nästan måste "klippa" itu den, det är gott.

Om jag kommer med som testare på detta, kommer det att bli spännande att se hur de har lyckats, för är det något jag är kräsen med, så är det filmjölk.

Det är Smartson, som håller i dessa tester, gå gärna in själva och kolla på deras sidor, det kan vara intressant.

Inga kommentarer: