söndag 31 januari 2010

Veckan som gick

Så har en vintervecka till, ilat förbi.

Jag har inte hunnit uppdatera så mycket, för jag har jobbat nätterna och då blir det ingen tid över, eller, jag har prioriterat annat, som skidåkning på Nömmen, nästan varje dag.

Detta är ljuvligt skönt, tycker jag och snart är det dags för dagens skidtur......

Dock, i onsdags, vräkte det ner snö, jag jobbade kväll, efter natten och det var lite tufft att köra hem, på grund av snöröken, plötsligt, blir det precis vitt och jag såg ingenting, det är otäckt.

Torsdagen var det dags för en liten tur till världens bästa Josefina, och vi fortsatte till Jönköping, där Gabriella shoppade en del
och vi dessutom avnjöt en lunch, på Jensens, så himla gott.

Vi köpte även med oss semlor hem,
och det var min första semla, för i år och den smakade gott, det tyckte även Josefina, Alexandra mötte upp i Barkeryd och var med på fikastunden.

Detta jättegoda knäckebröd, följde med i min shoppingkorg, då jag stannade till och handlade, innan jag fortsatte hemåt.

Fredagen ägnades åt ledarforum, nu är det officiellt, vilka som fått vad, och jag är med på banan, denna gången, och tycker det ska bli så spännande med det nya upplägget, med tider och lagen och allt som det för med sig, dock en utmaning, i sig, men det brukar stärka.

Lördagen var Alexandra och jag på stan, längesen vi var o fikade, så det blev shopping, ny parfym på Åhlens, de ska stänga så det var 30%, och då handlar såklart även jag.

Dessutom "nyöppnade" vår bästa nagelfixare, Carola, i en salong på stan, tillsammans med Birgitta Granlund, som gör hudbehandlingar, ja, och en massa annat.

Självklart var vi där med en blomma och lyckönskade, drack "vin" och salta pinnar och vimlade runt med alla övriga, som var där, rätt trångt, blev det, men positivt för Carola och Birgitta.

Stort LYCKA TILL, från mig, såklart.

Vårt bästa fik, Thimons, säljer just nu semlor i varm mjölk, så kallad hetvägg,
som jag tycker är så himla gott, avnjöt detta tillsammans med en jättemugg varm choklad, med vispgrädde, det var lördagens gottissynd.

Alexandra nöjde sig med en vanlig vaniljsemla och kaffe.


Idag, blir det som sagt, en skidtur, tömma klädkammaren i sovrummet, då det ska bli skorstenskontroll på tisdag, får bara hoppas att den håller måttet, skorstenen, alltså, och sen är nog snart söndagen slut.

Nästa jobbarvecka är inte precis de tiderna som jag gillar, men de måste ju göras.

Inga kommentarer: