onsdag 13 januari 2010

Billås och Kalkonjakt

Morgonen började inte bra idag, jag fick inte i nyckeln i startlåset, alltså inte låset i dörren, utan inne i bilen.

Det var bara tvärstopp, trots att jag försökte med båda nycklarna, det var bara att väcka Owe, för klockan var bara 05.15 eftersom jag börjar 05..45 och så fick en glad och trevlig och morgonpigg man-:) köra mig till jobbet.....Tack för detta.

Dock hann Owe kontakta bilfirman och de fick bärga bilen till verkstad, och det visade sig att det var fruset....i låset????

Har jag aldrig råkat ut för tidigare, trots skrotbilar av alla slag, som passerat under våra år, men, jag behövde inte betala något och nu fungerar det som det ska....får väl dock se imorgonbitti, då jag börjar lika tidigt.

Efter avslutat arbete blev det jakt på en fryst kalkon, i vår lilla stad.....eftersom jag har avsett att bjuda på detta till middag, på lördag.

Det visade sig totalt omöjligt, jag besökte varenda affär i vår stad, men de var slut och det fanns ingen.....

Ringde vid hemkomst Jönköping, och där ska det finnas, Owe ska troligen däråt imon, så han har fått besked om hur mycket den ska väga, ungefär och får därför inköpa denna sällsynta fågel.

Dessutom fyller vårt älskade barnbarn Josefina....2 år, idag, jösses, vad fort tiden går....känns som igår, när jag var med alla timmarna och såg henne födas.


Henne ska vi fira på söndag, i Barkeryd.

Inga kommentarer: