måndag 25 januari 2010

-8 grader

Idag var det ljuvligt ute, med solen som strålade sig igenom molntäcket, en stund iaf, så när jag vaknat, efter min söndagsnatt, spände jag på mig skidorna och åkte iväg....

Så underbart, den blodröda solen försvann sakta bakom grantopparna, dimman la sig som ett ljuvligt täcke över Nömmen, där jag lugnt stakade mig fram, i fantastiskt bra skidspår.

Anade nästan en och annan älva i dimsjoken, men ingen som gav sig tillkänna...

Jag njöt, för fulla muggar, en sådan avkoppling och njutning, detta skulle alla göra, bara att passa på, så länge denna otroligt riktiga och ljuvliga vinter, finns kvar.

Vem vet när vi får en sådan vinter igen, så sällsynt men ack så skön....

Paprikasoppa, står på menyn och ännu en jobbarnatt väntar.....hoppas den blir lika bra som föregående, men det är väl upp till oss, och så får det bli....

Inga kommentarer: