tisdag 5 januari 2010

Ispromenad

Idag har jag varit ute på en låååång, skön promenad, jag gick över isen och någon åkte runt med en fyrhjuling och plogade, en lagom bred, fin väg, att gå på.....

Jag har en väldig respekt för isar, tycker det pirrar i magen, eftersom jag vet att det är djupt vatten under, men nu har det varit kallt så länge, så t.o.m. jag förstår att isarna håller....men ändå....

Jag var i vår lilla affär och lämnade ett extra Lotto, ifall, ifall, sen tog jag en promenad, och solen bröt igenom lite grann, rundan var ganska lång och det är läckert att stå ute vid Tärnö, på is,det nyper i näsa och kinder, knarrar under kängorna och så gott.....det smakar av varm glögg, då jag kommit hem.

Ännu en fulländad dag, året börjar så ljuvligt bra, vad ska det bli mer.....detta år?????

Bara att hålla alla tummar och hoppas på det bästa......

Nästa gång, ska jag ta med kameran så jag kan visa hur vackert det verkligen är......

Inga kommentarer: