söndag 17 januari 2010

Fika, fika o kalkon

Helgen har som vanligt bara rusat iväg, alldeles för fort, men så är det ju.....

Vi fick tag på en kalkon, till sist, Owe hittade kalkoner i Eksjö och jag tycker det var riktigt dåligt, att det inte fanns någon i hela Nässjö.

Den tillreddes på bästa sätt och vi som åt av den, tyckte den var jättegod, blev också över till en matlåda, eller två.

Synd bara att det inte blev något foto på den maten, den försvann fort.....

Idag har vi varit en sväng på A6, eller, rättare sagt IKEA, innan kalaset hos Josefina.

Förstår bara inte att folk inte kan parkera, så fort det kommer lite snö, det var värsta vilda parkeringen, bilarna stod nästan i zick zack, såg inte klokt ut......


Vi hittade lite smått och gott, lite ljus, en blomma till, krukor, ett litet bord, till vårt nya rum,och några småprylar till.

Dessutom intog vi en helt onödig fika, som dock smakade gott, men det innebär, för min del iaf, en hel del extra motion, i veckan som kommer.
Denna mastiga portion satte dock inte jag, i mig, det var Owes val, jag tog en tallrik med betydligt mindre på -:)
Det är dags att börja om, med både rätt mat och motion, så jag känner mig pigg, till våren som kommer och orkar jobba och leva på ett bra sätt....

Vägen hem, gick såklart till Barkeryd, där det var kalas för Josefina som nyss fyllt 2 år.....helt otroligt, vad fort tiden går.
Att blåsa ut ljusen på tårtan, fodrar stor koncentration, men det lyckades bra......

Nu har hon lärt sig uppskatta, både det ena och det andra, kläder leksaker och diverse roliga saker, dolde sig i paketen...


Fikat satt fint, chokladbollarna hade Josefina själv hjälpt till att rulla, kanske blir hon kock, det vet man aldrig....

Nu stundar en ny vecka, kanske med "jobbiga" nyheter, den som lever får se, men det som inte dödar, stärker...och tiden ilar , våren kan snart siktas.....


1 kommentar:

Anonym sa...

ett tips. dra ner på dessa kommatecken!