tisdag 26 januari 2010

Ljuvlig Dag

Så var dagens ljuvliga skidtur över, det är så himla härligt och jag blir så nöjd, när jag kört hela långa rundan.

Idag var himlen skimrande blyertsgrå, med inslag av rosalilaröda, färger som antagligen är en föraning om det "mysiga" snöoväder som tydligen ska anlända framåt natten.

Jag jobbar inatt, så hemresan i morgon bitti, kan bli något tuff,men det är bara att ta det lugnt och hoppas att alla andra gör det också.

Jag har ju min stora dag, lite längre fram i februari och då brukar det nästan alltid vara en eller annan snöstorm, med kaos och strömavbrott, och allt annat jobbigt, som följer i spåren.

Dock brukar det sedan vända och sakta men säkert, gå mot våren.

Nu blir det lite het soppa, sedan duscha och vila, inför natten som kommer.....

Inga kommentarer: