onsdag 6 januari 2010

Skidor


Idag, blev jag så sugen på att åka skidor, sagt och gjort, gräva fram dörren till "boden" där allt möjligt och även omöjligt finns, där fanns oxå mina gamla skidor och stavar, dock inte två som var lika långa, men nästan.

Det fick bli de två kortaste om inte lika långa, så fungerade det bra ändå...

Jag genade över stockholmarnas tomt, backen ner mot sjön, som i detta fall är Nömmen, och rakt ner på en nästan ospårad och härligt vita yta....

Någon hade plogat delvis med fyrhjuling, men när jag åkt ett långt, långt stycke, så hade den vänt och då fortsatte jag rakt över sjön, i ospårad, ljuvligt, härlig pudersnö, 13 grader kallt och näsan och kinderna något kalla, men vilken njutning....

Inte ett skidspår så långt ögat såg, jag var först i år, med att spåra över Nömmen, bara denna sköna känsla, och de gamla skidtakterna sitter allt i, bara jag slappnade av och lät skidorna glida ordentligt framåt, lite otakt i o med de ojämna stavarna, men det fungerade....

Kameran hade jag glömt idag igen, fotade med telefonen, vet ej om jag får in den bilden, ska dock försöka, det är så vackert, så det måste upplevas......


Alla skidsugna som inte vill åka i backar utan bara njuta av turen, ta bilen till Stensjöns badplats, ta en skidtur, grilla på den nya grillplatsen på badplatsen och ha ett par sköna timmar.......


Inga kommentarer: