lördag 2 januari 2010

Nytt År



Så har det nya året börjat, jag har varit ute på en ljuvlig promenad, solen strålar och det faller stilla flingor från himlen, det är så vackert och kallt -10 grader.

Nyårsafton tillbringade vi i Skärsboda, vi togs emot av unge herr Edwin,
stilig värre i vit skjorta och fluga och det blev en mycket trevlig kväll/natt med en kräftsoppa som borde gå till historien, som den godaste vi har ätit, och en huvudrätt som var jättegod, fyrverkerier var det också och den rosa champagnen smakade gott.....

Kampen mellan kvinna o man vanns dock tyvärr av herrarna, men vi tar revanch, nästa gång, såklart...

Jag hoppas att detta året ska bli mycket positivare än föregående år, att vi ska få fler barnbarn, kanske, att jag ska njuta ännu mer av livet och försöka ta vara på alla fina stunder, sköna promenader, härliga cykelturer och allt som dyker upp.....Fånga Dagen, som man säger, det är ett bra ledord, tycker jag.

Vårt uterum är också klart och där har vi redan hunnit njuta en del, och mer ska det bli, när så småningom trädäcket runt om, blir klart också, så blir det urläckert.....

Utanför fönstret faller fortfarande snöflingor stilla, solen belyser de snötäckta träden och buskarna på ett sällsynt vackert sätt, det skimrar som av diamanter, och detta kan jag titta på varje dag.....visst är världen fantastisk, om vi tittar efter ordentligt......Glöm inte det, alla Ni som finns där ute......


Inga kommentarer: